Foxtel dumps RT broadcast over situation in Ukraine in support of false Deep State narrative

Feb 27

Posted by Editor, cairnsnews

Australia suspends RT broadcast

Australia’s satellite operator said the move has been made out of “concern about the situation in Ukraine”

Australia suspends RT broadcast

Australia’s satellite operator, Foxtel, has notified RT on Saturday that it is suspending the channel’s broadcast distribution in Australia as part of its services “in view of concern about the situation in Ukraine.” The operator will then further “consider” its rights under the channel license agreement, it added, without elaborating on any potential additional measures.

Foxtel is a satellite operator covering all of Australia’s territory and has its own over-the-top (OTT) server allowing media services to be offered to the audience directly via the internet. It has around 3.8 million clients.

On Thursday, Poland removed RT, along with some other Russian broadcasters, from its cable and satellite networks as well as internet platforms.

Even before the start of the Russian military operation, London had asked the regulator Ofcom to reconsider RT’s license to operate in the UK, accusing the company of being part of a “global disinformation campaign.”

In response, RT’s deputy editor-in-chief and head of communications, Anna Belkina, pointed out that “RT’s operational and editorial independence from all governments is legally protected and always has been.” Ofcom has for a long time endorsed the channel as a license holder, she added.

RT has been facing pressure for quite some time. European satellite TV operator Eutelsat took RT’s German-language channel RT DE off the air shortly after it was launched in December last year under pressure from the German regional media regulator MABB.

In early February, Germany’s top media regulator also sided with MABB and upheld a ban on RT DE’s broadcast in the country, citing an absence of a locally-issued license. The channel previously obtained a valid pan-European permit in Serbia but the German regulators declared it void. RT DE now plans to appeal the decision in court.

In response to “unfriendly actions” against RT DE, Moscow announced it would halt operations of German state-owned broadcaster Deutsche Welle in Russia.

Russia’s Foreign Ministry has previously warned that bans on RT broadcasting in foreign nations would be met with reciprocal measures in Russia. The ministry’s spokeswoman, Maria Zakharova, specifically said on February 23 that “if the UK follows on its threats against the Russian media, a response will not be long in coming.”

Share this:

Published by Nelle

I am interested in writing short stories for my pleasure and my family's but although I have published four family books I will not go down that path again but still want what I write out there so I will see how this goes

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: